klurigt, eller?

Lite hjärngympa: 
Här nedan är 3 frågor. Svara genast. Utan att vänta, utan att använda 
papper eller penna. OK?  Svaren finns i de svarta rutorna. 
Markera allt i rutan.Då ska vi se hur smart du egentligen är? 
Redo? 
KöR!

Fråga 1 
Du deltar i ett lopp. Du tar dig förbi personen på andra plats. 
Vilken position har du nu? 

Svar: 
Om du svarade första platsen, så har du helt FEL! 
Om du tar dig förbi personen på andra plats, så tar du hans plats. Du är tvåa. 


Försök att göra bättre ifrån dig på nästa fråga. 
Ta nu inte lika mycket tid på dig att svara på den andra frågan som 
på den första.(Du vet att du tog för mycket tid på dig.) 

Fråga 2 
Om du tar dig förbi den sista personen i loppet, vilken plats har du 
då? 

Svar: 
Om du svarade näst sist, så har du fel igen! Hur kan man ta sig 
förbi den som ligger sist? 


Fråga 3 
Verkligt svår matte. Denna fråga får du bara använda huvudet för, 
ingen penna, inget papper. 

Ta 1000 och lägg till 40. 
Lägg nu till ytterligare 1000. 
Lägg till 30. 
Lägg till ytterligare 1000. 
Lägg till 20. 
Lägg till ytterligare 1000. 
Lägg nu till 10. 
Vad får du då? 

Svar: 
Fick du 5000? Korrekt svar är naturligtvis 4100. 
Tror du mig inte? Kolla med penna och papper. 
Idag är inte din dag va? Kanske att du klarar den sista frågan... 


skriv in dina svar i ett inlägg innan du svarar så får vi se hur mycket rätt du hade=)

bara så ni vet så har jag bara kopierat allt detta på en hemsida.

så det är inte jag som har skrivit allt, HAHHAH

/rebeccaS

Permalink Allmänt Kommentarer (3) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Jinci :)

haha, jag hade då i alla fall rätt på första och andra, men den tredje hade jag då fel på :P

kluriga frågor :)

Postat av: elin

jag klarade alla ^^

Postat av: stina din älskling

ja jag hade iaf rätt på alla, men om jag ska tala sanning som rebecca vill att jag ska göra så hade jag alla rätt förutom dom två sista :} hahah


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback